nopoint.blogg.se

En blogg om mitt liv med troligtvis psykisk ohälsa. Tar gärna emot kommentarer om egna upplevelser och erfarenheter och hur man kan hjälpa sig själv.

Inledning.

Publicerad 2016-01-08 23:46:39 i Allmänt,

Jag har en ganska stor blogg sen innan men jag vill testa en ny grej. 
Under en senare tid har jag mått så dåligt, jag har tidigare haft depressioner precis som alla i livet någon gång men denna gång går det inte över och det går ut över mitt liv det tar ÖVER! Jag vet längre inte vad jag ska göra, jag håller på att förlora allt! 
Jag kan inte gå ut med detta i min vanliga blogg då jag tycker det går alldeles för nära mitt privatliv och därför kommer jag vara helt anonym i denna blogg. Men ni får ju gärna gissa er fram och kolla om ni kan koppla ihop något, spännande. 
Det började med att mitt jobb gick åt skogen sen försvann en stor del av mina vänner och jag tror så här i efterhand att det var pågrund av mig själv att jag stötte bort dom när jag inte orkade, när jag ser tillbaka på det var jobb problemen ingenting gemfört med vad det är nu! 
Jag valde att använda blogg.se för att för det första har jag aldrig testat sen kan det vara skönt med något så okomplicerat som det här. Jag behöver inte sitta och redigera bilder för att ha på bloggen osv och ändra utseende som faktiskt är ett ganska krävande jobb! 
Tillbaka till mitt liv.. Så jag "förlorade" jobb, vänner och sedan mitt hem. Mitt älskade hem som jag bott i så många år. . Vart skulle jag ta vägen? Ekonomin rasade, tog på mig en himla massa sms lån, nu sitter jag med ett högt skuldsaldo hos KF och räkningarna fortsätter komma. (Ska ta reda på mer om saldot någon dag) 
Jag har i någon månads tid nu funderat starkt på att ta mitt liv och jag funderar fortfarande på det, sitter varje kväll och googlar på människors tips om hur man gör det snabbt och smidigt. Jag tänker inte längre på mina nära och kära, bara att det skulle bli bättre för dom om jag försvann, dom skulle slippa mitt klagande och min nedstämdhet, dom skulle kunna sörja en stund och sedan gå vidare med sina vanliga liv. 
Jag har ju insett nu att jag aldrig kommer få livet jag alltid drömt om, jag kommer inte ens bli det jag alltid drömt om för jag har drömt om så mycket.. 
Varför ska jag då kämpa på? Bevisa något för mig själv? För andra? 
Det var därför jag startade den här bloggen för jag vägrar gå till en psykolog eller liknande, antingen löser jag problemet själv eller så är det slut... 
Jag tänkte att det finns säkert flera där ute som känner som jag och jag vill kunna ge er ett hopp om att "allt löser sig" men jag kan inte lova något, allt vi kan göra nu är att hoppas att det slutar bra. 
Så nu kör vi, bloggen om -hur man tar sig upp när verkligen allt i ens liv har gått snett- 
Följ med på resan, lämna kommentarer, försök lista ut vilken bloggare jag är egentligen, skvallra och inse hur bra ditt liv faktiskt är. 
/ NoPoint

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela