nopoint.blogg.se

En blogg om mitt liv med troligtvis psykisk ohälsa. Tar gärna emot kommentarer om egna upplevelser och erfarenheter och hur man kan hjälpa sig själv.

Sömnproblem.

Publicerad 2016-01-09 01:29:39 i Allmänt,

Jag tänker att jag delar upp mina problem/symtom i olika inlägg så blir det inte lika dimmigt, jag ska försöka hålla mig till samma punkt ;) 

Sömnproblem- Jag vet inte hur länge jag har haft det, det har gått upp och ner hela livet vad jag kan minnas, men detta är också ett vanligt problem för människan. Men fy så jobbigt, jag kan vara så trött så jag knappt kan hålla ögonen öppna men sen OM jag somnar vaknar jag igen efter 1-2 timmar och kan inte somna om hur mycket jag än vill eller behöver. Detta leder till att jag ständigt är trött & utmattad jag orkar inte göra saker jag tidigare orkat som tex jobba, träna & gå ut på krogen osv. Jag försöker ständigt hitta orsaken till varför jag mår så dåligt och vad jag lider av för psykisk sjukdom, för jag är helt säker på att jag har någon form av det. 
Kan vara därför jag är utmattad också för att jag ständigt tänker på det. 

Varför går jag inte bara till en psykolog och får hjälp? 
Bra fråga den har jag också ställt många gånger men det handlar nog mycket om stolthet och att då måste jag erkänna för mig själv och andra att jag har dessa problem. 

Dessa sömnproblem är rätt farliga för mig också för det är på nätterna jag får upp dessa sucidtankar som mest och det är ren tur att jag aldrig vågat göra dessa drastiska saker som att hänga mig eller liknande. Jag skulle bara vilja ta en tablett somna och sen är det över men så lätt är det såklart inte och sen tror jag inte jag vill dö på riktigt det kanske bara är en inre skyddsgrej som vill att jag gör något så att jag till slut får hjälp. Sen tänker jag alltid att om jag hade sökt hjälp för kanske 5år sedan då hade jag kanske varit "frisk" nu, levt ett normalt liv och kanske till och med haft mitt dröm liv. -Ångest
/NoPoint

Kommentarer

Postat av: ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥

Publicerad 2016-01-09 10:35:14

Jag har också sömnproblem...

Svar: Det är riktigt jobbigt.. Somnade 7 imorse sen skulle man upp 9 igen och sen blir det säkert samma sak inatt. :/ har du haft det länge? Har du nå tips på vad man kan göra?
nopoint.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela