nopoint.blogg.se

En blogg om mitt liv med troligtvis psykisk ohälsa. Tar gärna emot kommentarer om egna upplevelser och erfarenheter och hur man kan hjälpa sig själv.

Suicid- Det ingen vill prata högt om!

Publicerad 2016-01-09 18:12:26 i Allmänt,

Känns så....smutsigt att skriva om det men nu har jag givit mig in i det och måste öppna upp. Jag kommer ihåg när jag själv har suttit och läst någons blogg om hur dåligt dom mår och att dom bara vill dö och försvinna & jag har alltid tänkt att dom är så själviska och jag tycker synd om deras anhöriga. Nu sitter jag här själv och vill lämna min familj och dom vänner jag har kvar i sorg och elände men jag tycker att dom skulle ha det bättre utan mig och få det lättare men så är det kanske inte... 

Jag har ju under ett tag funderat på suicid och olika tillvägagångssätt, senaste grejen jag kommit på är att dricka en massa vatten och hoppas på att kroppens organ tar stryk alternativ hjärn ödem men det känns som om något hela tiden stoppar mina planer, jag menar ingen mat under dagen och 10l vatten på kanske 4-5 timmar borde vara livsfarligt men inte för mig tydligen! 
Min önskan vore att min kropp bara gav upp en dag och att mina organ fortfarande fungerade så att någon som verkligen behövde dom kunde få möjligheten till det. 

Jag har alltid varit en person som sätter andra före mig själv till stor del, jag ger gärna stora dyra presenter till folk i min närhet och får jag in mycket pengar då kan ni ge er på att en hel del går till mina närmsta. Jag har alltid velat hjälpa, åka utomlands och jobba som volontär, jobba på hundstall, vara jour hem, hjälpa människor men ja har inte gjort en enda grej av mina planer och det kan vara det som trycker ner mig också att det känns som att alla mina planer går åt helvete rent ut sagt. 
Jag behöver känna att JAG gör någonting för världen, att JAG gör skillnad men jag får aldrig chansen! Allt kostar ju pengar och inte lite pengar! 

Mina knep att komma bort från dom här suicid tankarna har varit att tänka på ett mål eller sätta upp ett nytt mål eller något jag vill göra eller köpa, det har funkat men nu när jag börjar tänka på något som verkligen får mig att se fram emot de kommer jag på att äsh det där kommer ändå aldrig hända så varför lägga ner energi på det?! 
/NoPoint

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela